? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "S BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Mujahidah Solehah =)

Mujahidah Solehah =)

lOVE AllAh n RasUlullAh

jAnGAn lUpe ye SaHabaT!!!!

Saturday, May 30, 2009

Taqwa Seorang Muslimah

Sekadar renungan buat semua insan yang bergelar MUSLIMAH

*Ketaqwaan adalah kuasa paling sempurna dan terbaik dalam menangani apa jua masalah.Orang yang paling bertaqwa adalah orang yang paling dikasihi Allah.Allah tidak akan membiarkan orang yang dikasihi-Nya melainkan dipelihara serta sentiasa dirahmati-Nya.

*Kuasa taqwa lebih mudah diperolehi oleh perempuan berbanding lelaki kerana kehalusan budi yang ada pada perempuan adalah merupakan penjara daripada melakukan hal-hal yang mendatangkan dosa.Berbanding lelaki yang sebahagian hidupnya berada di luar rumah serta terdedah kepada pelbagai godaan,cubaan dan ujian.

*Kekuasaan taqwa ini pula adalah kemuliaan yang diberikan oleh A;;ah S.W.T sehingga setiap lelaki pasti memerlukan perempuan untuk menghirupkan udara ini atau dalam perkataan lain setiap lelaki pasti dilahirkan oleh perempuan kecuali Nabi Adam a.s.Sekuat-kuat lelaki,kuat lagi perempuan kerana lelaki itu sendirinya lahir dari perut perempuan yang menghamilkannya dan melahirkannya ke dunia,kemudian melatih,mendidik,memelihara dari kecil hingga dewasa.

*Kemuliaan perempuan akan lebih nyata,jika ditambah dengan ketaatan kepada kaum lelaki yang berhak ke atasnya sebagaimana maksud hadis Rasulullah S.A.W :
"Perempuan yang taat kepada suaminya,semua burung di udara,ikan di air,malaikat di langit,matahari dan bulan,semuanya akan beristighfar baginya (isteri) selagi mana ia masih taat kepada suaminya dan diredhainya serta menjaga solat dan puasanya.

Wahai MUSLIMAH SOLEHAH,
"SEBAIK-BAIK HIASAN DUNIA IALAH WANITA SOLEHAH"

Muslimah yang diredhai dan diberkati Allah,
Mengapa perlu takut dan berasa terhina menjadi seorang perempuan,kerana seorang perempuan yang solehah merupakan permata yang sangat indah serta tidak ternilai harganya.



Dapatkan Mesej Bergambar di Sini

No comments:

Post a Comment